Hey, het is oke
In opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport hebben sor en Tabitha het nummer “Hey, het is oke” geschreven waarin ze jongeren aansporen om te praten over de mentale problemen of uitdagingen die zij meemaken in het dagelijks leven. Hieromheen is een campagne ontwikkeld om deze jongeren te bereiken en de drempel om te gaan praten te verlagen.
PRESTATIEDRUK
Jongeren ervaren steeds vaker een hoge prestatiedruk en dat uit zich onder andere in de vorm van stress, slapeloosheid, faalangst en sombere gevoelens. Vrijwel alle jongeren krijgen hier in meer of mindere mate mee te maken. Ze kunnen er dus allemaal over meepraten. Ze doen het alleen te weinig. Hierdoor kan het voelen alsof ze de enige zijn die dit doormaken.
NIET ALLEEN
De campagne en het nummer “Hey, Het is Oké” gaat erover dat iedereen, dus ook sor en Tabitha, soms een hoge prestatiedruk ervaren. En dat zij, net als iedereen, hierover kunnen (mee-) praten. Met de campagne wordt duidelijk gemaakt dat je er niet alleen voor staat. En dat kwetsbare gevoelens voor iedereen bestaan. Doel van de campagne is om middels muziek jongeren het vertrouwen te geven om gevoelens niet weg te stoppen. De artiesten roepen in hun track op om meer over deze gevoelens te praten. Dat levert je namelijk echt iets op. Van een opgelucht gevoel tot een hechtere vriendschap.
Videoclip
- Regie Souf Kinani
- Productie Cecile Neeteson